5/8 - Luleåkalaset

Ja, i helgen har det varit ännu en festival/gatufest..
vet inte riktigt vad man ska kalla det.
Men Luleåkalaset flög förbi lika snabbt som en vind,
men jag klagar inte.. det var kul som fan!


Torsdag:  Sofie hade fixat middag osånt på hennes mammas jobb, så vi alla tjejer begav oss dit på eftermiddagen.. firade henne eftersom hon fyller år nu på onsdag(?) tror det är rätt dag :)
Sen rusade vi ner till Södrahamn och började kötta oss fram till scenen, var dags för RixFm-festivalen..
Skulle inte påstå att det var världens drag där, var nog vädrets fel.. regnet hängde i luften och vinden höll på att
blåsa iväg scenen. Men va tusan, man får göra det bästa av situationen!
Speciellt när man har en bunt fjortisar bakom sig som skriker en i örat och emosar framför sig som luktar hund...
MYS! Iallafall, efter allt var klart så begav vi oss in mot stan, träffade folk och sen var det bara o röra sig hemåt :)


Fredag:  Kvällen började hemma hos vanessa, for dit vid 4, beställde käka och sen levde vi livet :D haha.
Runt 8-9 började vi gå in mot stan, fick sällskap av några också.. vilka nu det var,
men tack för sällskapet iallafall! :O Vad gjorde vi väl i stan då? hängigt.. kommer inte ihåg.
Träffade ch av en slump och sen träffade vi ally och sen, vadfan sen.. Gick väl bara runt och träffade folk, såg på markus fagervall där det var ett sjuhejdans liv osånt :) Sen skulle jag o alex prova gå in i öltälten eftersom vi hade vuxenband, men icke.. stenhårt med legg, och det är därför det är bra o ha en syrra i närheten som är 19, jo jag tackar! gick in med hennes kompis en sväng o bara chillade, nöjd tjej jag var då!:D haha.
Sen rullade allting bara på, hände inte så mycket speciellt vad jag kan komma på nu.. förutom mysko-turken på donken som vanessa fick ett utbrott på -"alltså ursäkta, men vad FAN glor du på?!" hahaha, kul det var :D


Lördag: Började rätt ovisst, ingen visste vad eller vars vi skulle vara.. så jag och vanessa for in till stan och till comfort hotell, var där med norrmän, pajalabor och en jäkla massa människor från alla håll o kanter :) Till en början var det rätt segt, men sen fan drog det igång! kul var det :D Därifrån for vi väl vid 10 kanske.. sämst tidsuppfattning. Drog iallafall till området, strosade runt, hittade oss nå bodenbor som vi hängde med ett tag men som vi tappade bort lika snabbt, drog sen till donken, käkade snabbt och sen for jag vanessa alex john och hans vänner till Timbuktu, och jag ska säga dig en sak.. fan va drag!:D satans så kul! Sen blev vi personliga gps:er till john och markus(?), visade dom vägen till busstationen, sa hejhejdådå och sen drog vi till max :)
Kvällen led väl mot sitt slut vid halv 4 och sen var det läggdags klockan 7.. så är lagomt trött just nu.
T.o.m så jag får grejer att rimma :)


Tack för denna helg, den fick ++++ i betyg haha!


              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0