Längtan efter rädslan

Jag längtar till studenten. Jag är livrädd för studenten.
Jag längtar efter att få plugga på universitet. Jag är livrädd för att få plugga på universitet.
Jag vill flytta till en annan stad. Jag är livrädd för att flytta till en annan stad.
Jag längtar efter att få stå på egna ben. Jag är livrädd för att stå på egna ben.
Jag längtar efter känslan "nu kan jag göra vad jag vill av mitt liv". Jag är livrädd för den känslan.


Det är med blandade känslor som man tar upp kataloger som denna ur brevlådan.





Enda lättnaden var att jag inte hittade något som jönköping kunde locka med nog mycket.
Det skulle väl isåfall vara det här.. men nä, ser ingen framtid inom det där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0