Sometimes friends become enemies, but what's worse is when they become strangers.

 
God kväll.
Just nu tittas det på Twilight hemma hos mig och lyssnar på när mina grannar uppenbarligen spikar upp en hel vägg med tavlor, eller liknande. Ett evigt spikande där inne.
 
Idag hade vi introduktion till den nya delkursen. Tenta igår och påbörjar direkt något nytt. Ingen rast, ingen vila.
 
Det verkar hur som helst vara en ganska intressant kurs. Hela den här kursen/terminen handlar i helhet om ledning och organisering under risk och kris. Väldigt lärorikt om inte annat. Det enda minuset inför denna delkurs är - föreläsaren. Vanligtvis brukar ett intressant ämne göra att man ignorerar småfel som kan finnas inom delkursen, men idag höll jag på att bli tokig. Föreläsaren hade gjort en powerpoint, där han har skrivit ner ALLT som han säger. Text sida upp och sida ner, och läser rakt av. Precis i den stunden, tappar han mig. Och det är ju just dessa fel som vi får lära oss att INTE göra. Punktlista, please. Och tala som om du faktiskt kan ämnet, för du är läraren, right?
 
Det positiva är ifall man skulle missa en föreläsning, då vet man att allt står på powerpointen sedan. Men ändå, jag blir så irriterad. Jag behöver inspirerande lärare eftersom att jag annars tappar motivationen inom en vecka! Och folk undrar varför nästan halva klassen har hoppat av inom loppet av ett år ...
 

HUR SOM HELST. Har även haft en enorm hemlängtan idag. Längtar så otroligt mycket tills jag får åka hem i december! Därför känns det lite extra skönt att gustav kommer imorgon, då får man lite hemma-känsla :)
 
Nu ska jag se vidare på filmen och smaska i mig lite naturell yoghurt (godaste!!).
 
God natt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0