Don't Forget To Remember Me


Åh jag vill vara 18 = Åh jag vill tatuera mig.
Men jag kan ju börja med att ta mig igenom ett år till först ;>
Vill iallafall ha ett "ordspråk", det ska betyda något. Och som man håller fast vid.
Vill inte he upp en klumelur på kroppen för att den är fin för stunden
och medans den nästa månad kommer vara ett misstag och man undrar varför man var så dum.

Så, vars drömmer jag om att ha en tatuering då?
Den ska helst vara på handleden, precis där handen börjar.. om man säger så.
Vid alla dom där synliga ådrorna, ja, då fattar alla ;D
Och det ska vara i någon fin skrivstil och svart, åååh.. vill ha.
Och här nere är några förslag som jag hittade och gillade.


Ad astra per aspera
-- "Till stjärnorna genom svårigheter"
- alla vill väl nå ett mål, som man ibland måste kämpa för och vägen dit är oftast inte felfri.

Age quod agis -- "Det du gör, gör det väl"
- Vad tänkte jag med denna? Började väl fundera på ordspråket "lev dagen som om det vore den sista"
och ja, de saker du då bestämmer dig för att göra på denna livsresa, gör det väl.


Citius, altius, fortius -- "Snabbare, högre, starkare"
- Detta ordspråk, likaså det som står här under, hänger ihop, enligt mig.
Känns som att båda förmedlar att man aldrig ska sluta hoppas och aldrig någonsin sluta kämpa för det man vill.

Dum spiro, spero -- "Så länge jag andas, hoppas jag"

Fortuna caeca est -- "Lyckan är blind"
- Det här ordspråket går att tolka på så många olika sätt, så jag tänker nästan låta
er fundera ut det själva.

Fides, spes, cáritas -- "tro, hopp och kärlek"
- Det är väl som det låter?

Amor vincit omnia
-- "Kärleken övervinner allt"
- Så sant, så sant..


image153

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0