cold day in the sun


Usch, känns som att jag gör allt annat än det jag verkligen borde.
Vad hände med "nu ska jag verkligen ge järnet på slutet av terminen?"
eller rättare sagt, vad hände med de nyårslöfte som jag haft de senaste 4 åren..

Har en fet lista som jag måste beta av, läxor läxor läxor..
Känns surt när så gott som varje lärare kör sitt lilla race utan att tänka
på hur mycket uppgifter de slänger ut över eleverna.
Precis innan ett sommarlov också.
Visst, de skulle ge till svar "tidsplanering johanna, tidsplanering!"
Absolut fröken, det skulle säkert göra saken bättre.. men då man provat även det?

Vad gör man när tiden ändå inte räcker till? :o


Så, de grejer jag ska göra klart ikväll är iallafall
- Barnsagan, rättning osv.
- NK labbraport
- Plugga inför NK provet som är imorgonbitti. (panik!)


Ser inte så mycket ut, men det känns desto tyngre.
Men ska försöka köra på, kanske försöka uppnå den där lättnaden
som man känner då man gjort bort allt?
Eller vänta, just den känslan upplever man bara den dag då sommarlovet faller in.

Så, nu ska jag lyssna på Foo Fighters skriva "skin and bones"
och såklart plugga! önska mig lycka till :)

TJARÅÅ!


image164

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0