doesnt everybody want to fall in love?

fick en spontan idé imorse då jag vaknade, att idag vill jag sola. Ja, och självklart går det inte att sola ute.. eller, det är iofs soligt på dagarna men det är endast 10 plusgrader, vad hände med sommaren? jag vet då inte. Hur som helst, fick sofie att haka på min sol-idé, så runt 8 tog vi den kära och underbara bussen till stan (längesen den trogna bussjohanna satte sig på en LLTbuss, men nu är jag ute på vägarna igen!). Först blev det willys, kirrade karra och sedan traskade vi mot Suntan. Gud så orginellt namn egentligen, SUNTAN.. ja.. å andra sidan så beskriver ju det själva affärsidén ganska bra.

Efter 20 minuter under härlig strålning så ringde jag efter linn, hon hämtade upp oss och körde så lydigt mot donken :D
Körde sedan runt lite överallt i stora luleå, lämnade sofie på kallkällan och sen brummade vi hem till mig :) Hon analyserade mitt nya rum och intog sängen ganska snabbt, hon verkade trivas helt enkelt hahah.


Läste just i hennes blogg, kunde inte hålla mig för skratt...

"Ringde jozzi och tur att hon och sofie var i stan ———> donken och åt—-> cruisa genom stan och hamna till slut i sunderbyn. Har alltid trevlig när jag får umgås med min lilla kisse jozzi. Vi har ju så ”stooora” problem som vi måste snacka om;) Nej, men det var mysig och sunderbyn är ju inte så pjåkig heller.
Kan ärlig berätta att jag har typ aldrig hört talat om sunderbyn förrän jag började gymnasiet, eller sunderbyn sjukhus och sporthall vet jag om. Men har alltid för mig att ni sunderbynbo har som en egen skola/gymnasie som ni har någonstans gömt i eran lilla byn. hahaha! 
Men självklart så hamna jag i en klass där det var 80% av folket var sunderbyare och kan säga att jag har aldrig sett dem förut i hela mitt liv ."



hahahahahaha, ååh.. ja, vi sunderbybor har vårt egna lilla liv. Vi har en sporthall, vi har (Europas modernaste) sjukhus, vi har några skolor, vi har en ica affär som öppnar kl10 och har lunchstängt mellan kl13-16, men framför allt... så har vi varandra ♥ Nä, usch, jag förstår varför folk inte lagt någon större energi på att fundera på vad sunderbyn är för något ställe.. det hade inte jag heller gjort, om det inte vore för att jag växt upp här.



underbara Södra Sunderbyn.. vid den röda ringen, där bor jag, underbara jag.
nu kommer säkert någon hemsk mördare se JUST DET HÄR inlägget och söka
upp mig, du är varmt välkommen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahah, öppnar 10, lunchstängt 13-16 - jag hoppas du skojar!! haha

2009-08-22 @ 10:52:39
URL: http://hannaflemstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0