But you'll see, oh my sweet love, you're perfect for me.




Det brukar sägas att älskar är ett väldigt starkt ord, att "jag älskar dig" är det finaste en människa kan
säga en annan. Jag tycker att det är väldigt fint att säga jag älskar dig, bara för att det är så sällan vi gör det.
Vi säger, åh jag älskar den låten, den prickiga kjolen, kakorna med choklad i, men så sällan till de människor
vi verkligen tycker om.

Nu svävar jag iväg igen, tråden johanna, den röda tråden.
Tanken som slog mig var i alla fall, att det egentligen är mycket starkare att säga "jag är kär i dig".
Att vara kär innebär två. En pojke är kär i en flicka, en flicka i en pojke, en pojke i en pojke
eller en flicka i en flicka. Det är alltid två. Sakerna vi älskar är så många, mamma, pappa, bror,
syster, dofter, berlocker, namn eller ord, men vår kärlek tillhör en.
Jag är kär i dig. Jag är din. Två i en bubbla. Två. Är inte det egentligen så mycket finare?


Nu ska jag sova.
God natt vänner, fänz.


Kommentarer
Postat av: H

Riktigt bra skrivet!

2010-11-17 @ 17:16:22
URL: http://hannahtimgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0