Antagen.


Ja, så vare med däää.. Fick veta idag att jag blivit antagen till Risk- och krishanteringsprogrammet på Mittuniversitet i Östersund! :)
Blev totalt chockad och visste inte alls vars jag skulle ta vägen, det var väldigt oväntat.
Inget som jag haft i min planering överhuvudtaget.

Är självklart sjukt glad då jag velat komma in på det redan förra året, men det är även blandade känslor.
Jag längtar efter att träffa nytt folk, skaffa nya vänner, börja något nytt, prova på det
riktiga studentlivet, klara mig själv och se en annan stad. Och hur mycket jag än kan avguda tryggheten jag
har här i Luleå, speciellt nu, så är jag nyfiken på annat.
Det är något jag känner att jag behöver och VILL göra. Det här är något jag gör för min egen skull.

Men, som dom flesta vet vid det här laget så brister det i hjärtat på mig att säga hejdå till de personer som
står mig nära och det är något som ingår i det här paketet. Men dom finns kvar och kommer att pusha mig, det vet jag :)

Nu gäller det att leta lägenhet för kung och fosterland, spelar ingen roll vad jag får, bara jag har tak
över huvudet och slipper dela med massa andra. Vill ha mitt egna. Speciellt efter att ha sett "The roommate" igår :D

Ser nu att detta blev sjukt långt, men var tvungen att skriva av mig.
Så, nu vet ni vars ni hittar mig i höst och förhoppningsvis 3 år framåt - i Östersund.

God natt vänner, fänz.



Kommentarer
Postat av: Carro

Det är en jättenyttig erfarenhet att prova på en ny stad. Det ger oftast bara gott med sig. Förutom att man inte umgås med sina närmaste lika mycket, men man har liksom kommit till den etappen i sitt liv när alla vill olika saker. Gör det, det blir roligt!

2011-08-12 @ 11:00:02
URL: http://annacarolinenilsson.blogspot.com
Postat av: Linnea

Hej!

Jag ska också börja läsa risk- och krishantering till hösten. När flyttar du till Östersund? Har du fått någon lägenhet än? :)

2011-08-13 @ 14:46:55
URL: http://linneag.devote.se
Postat av: Johanna

Linnea: Åh, va kul! :D Jag flyttar nog sista helgen innan skolan börjar, har fått en lägenhet ca 1km från skolan :) Du då?

2011-08-13 @ 23:17:51
URL: http://johahannahansson.blogg.se/
Postat av: Linnea

okej det är ju jätte bra :) är det en studentlägenhet eller? Jag bor cirka 2 km från skolan tror jag, den 25 tänkte jag åka upp. Är du nervös? :D

2011-08-14 @ 14:42:36
URL: http://linneag.devote.se
Postat av: Johanna

Nja, det är bara en vanlig lägenhet typ haha :) Får dock bara ha den till någon gång i november, så måste fortsätta leta efter annat :) Okeej! vars är det du bor nu? :) Ja alltså, jag skulle ljuga om jag sa att det inte var en hel del fjärilar i magen haha.. Men tror det kommer bli jättekul, själv då? :D

2011-08-14 @ 16:14:05
URL: http://johahannahansson.blogg.se/
Postat av: Linnea

jaha okej, ja jag måste också leta lägenhet den jag har nu ska jag dela med två andra tjejer och jag känner att jag vill ha mitt egna :) Jag bor i kil en liten stad i värmland så det ska bli väldigt spännande att flytta uppåt i landet ;) Du bor i Lulea eller? Nja just nu ska det bara bli kul och skönt att flytta men fjärilarna lär komma i bilen på väg upp gissar jag på :p Ska du på den där grillkvällen eller va de va på söndagen med skolan? ;)

2011-08-14 @ 17:55:46
URL: http://linneag.devote.se
Postat av: Johanna

Jaha okej! Ja precis, jag kände också att jag ville ha något eget till en början! Hur länge får ni ha den lägenheten? :) Jaså du flyttar hela vägen från värmland, då har du såndär härlig dialekt också! :D Jo jag bor i luleå, så för mig känns det kul att komma en bit ner i landet, har dock aldrig varit i Östersund så det ska bli rätt spännande :D Ja, jag har funderat om man borde eller inte borde gå på den där grillkvällen.. är lite kluven! Hur tänkte du göra? :)

2011-08-15 @ 22:32:47
URL: http://johahannahansson.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag vet inte säkert men tror väll det är fram till Juni med tre månaders uppsägningstid eller nått sånt, det som är skönt är att man inte behöver betala hyra juli-augusti så man kan åka hem. Njae hehe som tur är pratar jag inte så mycket värmländska, ialla fall inte om man jämför med många av mina kompisar ;) Nej jag har inte heller vart i Östersund men de jag pratat med säger att det är en jätte fin stad, antar att man får börja åka skidor igen :P Ja jag har inte heller bestämmt än, mina föräldrar och syrran åker hem redan lördag morgon så jag kommer nog va uttråkad på söndagen men feg som man är vet jag inte om jag vill gå dit själv haha :)

2011-08-16 @ 18:47:40
URL: http://linneag.devote.se
Postat av: Johanna

Ja precis! Men vars ligger lägenheten? Tänkte om det är i närheten av där jag kommer bo :) Haha kan lova dig att jag lär märka av dialekten ändå, här märker man ju så fort någon som är 20 mil söderifrån är i närheten haha :) Jaa jag har också bara hört massa positivt om Östersund! dock har jag fetångest för det där med skidor, aldrig stått på ett par slalomskidor och man ska heller aldrig lämna mig utan uppsikt på ett par vanliga längdskidor.... :D Okeej! Mina föräldrar åker nog på förmiddagen på söndag, så vi kanske får slå ihop våran feghet och gå dit tillsammans eller något? Eller bara spana på avstånd haha.

2011-08-16 @ 21:12:04
URL: http://johahannahansson.blogg.se/
Postat av: Linnea

Den ligger på divisionsgränd, vart ligger din? ajo du lär märka av den haha :P ej du jag åkte mycket slalom när jag var liten men det var nog iallafall 6 år sedan jag stod på ett par så kan inte påstå att jag är någon vidare expert och längdskidor har jag testat på två gånger eller nått, det var väldigt kul så länge den inte går nerför ;) Ja men visst det kan vi göra, man kan ju gå dit och kolla och sen gå och göra något annat om det är tråkigt :)

2011-08-17 @ 14:42:15
URL: http://linneag.devote.se
Postat av: Leon

Hej! Jag börjar också Risk- och krishanteringsprogrammet nu. Flyttar upp den 28onde och funderar också på om man ska gå på den där grillningen. Har aldrig varit eller känner någon i Östersund. haha

2011-08-19 @ 12:44:24
URL: http://goo.gl/GHrYx
Postat av: Johanna

Heej! Va kul! :D Då är vi på samma plan, har inte heller varit där och känner inte en kotte, haha. Hade ändå varit kul att gå förbi den där grillningen, se vad det är för något iallafall. Sen kan det ju vara bra att bara kolla sig omkring på skolan också, allt för att minimera risken för att gå vilse och få panik på måndagmorgon.. haha :) Vart har du fått lägenhet? :)

2011-08-19 @ 14:41:14
URL: http://johahannahansson.blogg.se/
Postat av: leon

La till dig på fb. Snacka mer om söndagen där. Hyr en studentetta på prästgatan aif. var där nyss och fixade allt. Bara 6h bilväg hem nu haha

2011-08-20 @ 18:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0