Nu städar man gatan och snart försvinner alla spår.     Och vi fortsätter växa fast han förblir 16 år.



Har nyss lämnat den här underbart fantastiskt sköna sängen. Får nästan lite återfall.

Sitter här och lyssnar på Melissa Horn, dricker kaffe och samlar kraft för att gå och duscha.
Kom förresten på att hennes låt "Kungsholmens hamn" handlar om den där Riccardo Campogiani.
Ni vet han, som sparkades ihjäl på Kungsholmen 2007?
Jag kanske är sen med att upptäcka detta. Men låten blev lite, en aning, finare med det i åtanke.

Alla som vill ta en stund och fundera
När ska vi göra mod av sorgen och börja agera
Nu städar man gatan och snart försvinner alla spår
Och vi fortsätter växa fast han förblir 16 år

Jag ser ljusen som tänds i parken vid kungsholmens hamn
Jag ser pojkar som gråter och flickor som tar de ihand
Jag ser mannen på balkongen ta en tyst minut för sig själv
Det kan aldrig göras ogjort det där som hände ikväll.


Melissa Horn – Kungsholmens Hamn


Ciao vänner, fänz.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0