Inflammerad tand och pillande i rötterna. Vanlig måndag.


Jag överlevde dagen! Trodde verkligen inte att jag skulle göra det då jag vaknade imorse.
Var förstörd. Men fick skjuts av kära mamma till tandläkaren, satt i väntrummet i max 10 minuter
och sen fick jag komma in till världens bästa Ursula. Vilken pedagogisk tandläkare!
(Ja, jag vill nästan bli behandlad som ett barn. Åtminstone få allt förklarat för mig.)

Dom tog lite kort på tanden, såg en tydlig och rätt så avancerad inflammation i tanden. (Lovar, ska döda min förra tandläkare...).
Så ja, nu väntar ett återbesök på fredag då dom ska göra klart rotfyllningen. Idag öppnade dom bara tanden
och kollade och, låter fett äckligt, tömde rötterna på var. Verkligen så fett snuskigt.

Sprang sen förbi på apoteket, blev beordrad av tandläkaren att käka en 10 dagars penicillinkur.
Jippitjoho.

"Dom är ganska stora dom här tabletterna.." sa apotekkvinnan
"Det är lugnt! har tagit dom förut" svarade jag
"Okej, så du är en hejare på att svälja med andra ord!" kontrade hon (inget skämt, hon var fullt seriös)
jag misstolkade det hela såklart och svarade "jamen, oooja! det är min grej de"

Ibland är det väl tur att alla inte tänker som jag. Dagens sanning :)

Min tand idag, typ.
Bilden hette "deep infection".
Passande.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0