Hemlös - med egna ord.



Jag fascineras av mycket, mest av sånt som är så långt ifrån mitt egna liv som möjligt.
Sånt som jag inte har en blekaste aning om, såntdär som man bara sett ytligt.
För ett tag sedan så läste jag (hör och häpna!) en bok, Hemlös - Med egna ord, heter den.
Det är en slags dagbok som hemlösa människor i stockholm har skrivit.
Det är dikter, texter och tankar om kärlek, skuld, sprit, knark, längtan, död, lycka och drömmar.

Tycker att alla borde läsa den, speciellt alla översittare som tror att livet alltid kommer att vara fint.
Tror ingen tänker att en av personerna på bilden ovan ↑ har haft det sjukt fint ställt, en gång i tiden.
Men så är det.

Efter att ha läst boken så är man överdrivet tacksam över att ha en säng att sova i om nätterna.
Att man slipper ligga i ett soprum, liksom.

Hur som helst, enormt tankvärd blogg har dom också → http://hemlos.situationsthlm.se/ (öppnas i nytt fönster)

Ciao vänner, fänz! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0