It made me wonder how many times we forgive just because we don't want to lose someone, even if they don't deserve our forgiveness.






Några bilder från flottracet som jag inte vet vilken placering vi hamna på. Har varit så för det mesta under denna nollning
då det varit olika sorter av tävlingar - vi vet aldrig på vilken placering vi hamnat.
Vi är aldrig på första plats, inte heller på sista. Och inte på 2a eller 3e plats heller.
Men vi kommer inte sist, vilket är viktigt att poängtera.

Nu har jag nyss kommit hem från en föreläsning som faktiskt var sjukt intressant, handlade om olika risker och
katastrofer i samhället. Dock blev det mest prat om WTC och katastroferna i afrika. Helt förjävliga händelser.
Och det är när vi får sånahär föreläsningar som jag tänker "Shit, jag kunde inte ha hamnat mer rätt!".
Man får veta så mycket bakgrund till varför t.ex. sverige reagerar som vi gör när det sker katastrofer i världen.
På ett sätt är vi sjukt givmilda och på ett sätt är vi sjukt egoistiska. Vi ger pengar till länder som behöver, plus för det.
Men säg att det är en flygolycka i något annat land, uppemot 100 personer dör och det vi först tänker är
"Var det några svenskar med på planet?". Spontan reaktion, men så fort vi får fakta att det inte finns några svenskar
inblandade, då skiter vi oftast i hela olyckan. Det är ju så det funkar, konstigt nog.
Sen kan man nog inte engagera sig i hela världens olyckor och sorg.

Ah fifan. Blev långt det där.
Nu ska jag ta en dusch och sedan fixa ihop någon sorts middag :)

Latero vänner, fänz.




Kommentarer
Postat av: Sara

Åhh, så intressant! Du borde skriva en massa om dina föreläsningar så att jag också får lära mig en massa olika synsätt :)



KRAM

2011-09-12 @ 17:36:54
URL: http://thesarastory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0