Man måste få hata. Vem orkar bara älska. Smörare.


Märkte nu, att jag inte har skrivit det minsta om något jag hatar!?
Det måste jag ju. Har ju samlat på mig flera irritationsmoment som jag inte fått ventilera av mig här ju!

Det första - Kan alla små nagelluder där ute sluta lägga upp bilder på sina nyfixade naglar? Det är ingen annan förutom just du som är nöjd och typ känner glädje över det. Kan inte komma på att jag någonsin tänkt "Åh va roligt för dig att du gjort nya naglar, shit, det var du värd. Like." Aldrig. Visst, det är verkligen så helt oh my god dropdead gorgeous, absolut. Men lägg inte upp bilder på det. Överrens? Bra.

(..och bara för att jag skrev det där så kommer alla lägga upp nagelbilder nu. Nagelluder.)

För det andra - Facebook.. detta älskhatade lilla fenomen med alla dess funktioner. Tänkte rikta in mig på "Checka in"-funktionen. Alltså... Visst, checka in om du gör något roligt någonstans eller känner att du måste visa folk vars du håller hus och SPECIELLT om du är på något exklusivt ställe. Ett måste då. Men det jag tänkte komma till är folk som checkar in på samma ställe ungefär VARJE DAG, eller flera gånger i veckan och ba "Då var man här igen." Man ba - jo vi märker det också. Lägg bara av. Facebook vet redan allt, som man brukar säga. Så du behöver inte checka in vars än du är, för som sagt, facebook vet det redan. Done.

För det tredje - Alla lama "nu ska vi börja träna och förändra våra liv!". Visst, gör det. Vafan gör det mig. Men alla som konstant ska lägga upp bilder på sina förbannade keso- och kvargburkar?! Vad vill ni? Detta är mest en vana hos våra älskade män i samhället. Du ska gärna ta en bild då du antingen är i affärn, ta bild på korgen då du öst på mer keso eller kvarg än vad du egentligen behöver. Eller en bild då du ställt in allt snyggt i kylskåpet och lägger ut det på facebook/twitter med kommentaren "Feeeett!! Nästa vecka är räddad! Här ska spännaaaass!!!" Man ba - du behöver inte träna, du behöver inte försöka bli snygg - för du är patetisk.

Samma gäller alla tjejer där ute som försöker och tror att det är attraktivt att äta så lite som möjligt. Ba "En banan till middag, wiho" och typ försöker skämta till det. När personen i fråga egentligen ska äta en riktig måltid men bara söker lite medlidande för att åååh, putteputte, DU ÄR SÅ TÖNTIG. Fan ät, ät dig mätt. Må fint. Skit i resten.


Fäääärdig!
Latero.



Kommentarer
Postat av: Sara

Man måste tänka på figuren och äta ordentligt så att allt man byggt upp inte bara försvinner. Cramo-visdom.

2012-01-30 @ 19:07:04
URL: http://thesarastory.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hahaha men gud, ditt inkompetenta klagoluder. Känns som om någon inte fått snopp på länge. Jobbigt det måste vara att umgås med en sån som dig. Slappna av kvinna!

2012-02-01 @ 10:22:48
Postat av: Johanna

Hahaha, all kärlek till dig också. Upoenbarligen känner du inte mig och inte förstår att jag är sjukt ironisk. ELLER så känner du mig och tog åt dig sjukt mycket. För mig är det skit samma :)

2012-02-01 @ 13:50:26
URL: http://johahannahansson.blogg.se/
Postat av: Angelica

But you still need more dick, just sayin! Puss

2012-02-01 @ 14:13:06
Postat av: Johanna

Precis, man kan aldrig få för mycket! Däremot förstår jag inte kopplingen mellan om jag får ligga och att jag säger vad jag tycker :) cha cha!!

2012-02-01 @ 14:40:48
URL: http://johahannahansson.blogg.se/
Postat av: koko

hahaha löv ya bitch!

2012-02-01 @ 22:06:16
Postat av: blomman

hahhaha du är BÄST! u go guuurl! ps. hoppas också du får ligga snart :))

2012-02-02 @ 03:07:13
Postat av: Sara

...och det är kompetent att kalla någon för ett "klagoluder"?



Sen kan jag tycka att det är något bakåtsträvande att se det som att en kvinna skulle bli mindre av ett "klagoluder" om hon får ligga? Som att en snopp skulle få oss kvinnor att sluta kritisera och analysera världen?



Skulle rekommendera Angelica en kurs i genusvetenskap. Finns på olika order runt om i Sverige.

2012-02-05 @ 17:29:16
URL: http://thesarastory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0