Men jag minns allt det jävliga, och allt det vackra vi lärde känna tillsammans.

 
Fredag, igen?! Känns som att det nyss var helg, även om jag har lite lördag hela veckan.
Idag är det ännu en grå dag här i Östersund, bara grått och mulet. Men det är väl dessa dagar
man är som mest produktiv. Igår fick jag gjort mer saker än vad jag sammanlagt gjort de senaste
två veckorna, ungefär. Min lägenhet har aldrig varit så städad och tillfixad.
 
Har senaste timmarna suttit och följt presskonferenserna kring tjejen som försvunnit i Boden.
Väldigt tragiskt att de inte hittat henne ännu, efter nästan en vecka. Jag kan dock reagera lite över
att hon blev anmäld försvunnen först i tisdags, och då hade de inte hört något sedan lördagkväll ...
Känner på mig att jag kommer bli en sån mamma som anmäler mitt barn försvunnet ifall hon/han inte
skulle vara hemma en timme efter avtalad tid, haha.
 
På tal om polisen, hoppas att ni såg gårdagens Debatt på svt. Blir så arg när poliser, som ska vara en
hjälpande hand i samhället, istället använder handen till att.... slå? Idioti. Maktmissbruk.
Så himla synd att några poliser, som uppenbarligen inte ens borde vara poliser, lyckas svartmåla
det yrket och ge det en ännu mer negativ syn än vad många tyvärr redan har. Och trots de så vill jag mer
än någonsin bli polis nu. Visa dom hur de borde gå till. Bemötande är fa-an A och O.
Se avsnittet hur som helst så förstår ni!
 
 
Nu ska jag slänga i mig en kopp kaffe och sen cykla ner till ica. Behöver en glass.
 
Latero!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0