Wo o ho wo ho hoo! Vi är de lyckliga kompisarna! Wo o ho wo o hoo! Vi är de lyckliga kompisarna!

Jag har nu suttit här i en evighet, låt säga... 20 minuter och funderat på vars ordet KOMPIS kommer ifrån? KOMPIS KOMPIS KOMPIS KOMPIS, säg det flera gånger på rad och du inser snart hur fult ordet är.. KOM-PIS.. Det låter ungefär lika konstigt som GAFFEL.

Men hm, varför började man säga KOMPIS egentligen?
KOM-PIS.. man KOM i PIS (peace). Man kom i fred, man kom frivilligt, man kom för att man ville? Men nä, fan va konstig teori. Eller? Eller ja, det kan vara logiskt också. "Du är min kompis för att du kommer till mig frivilligt". Ja, så är det nog. Så nästa gång jag måste tvinga hit någon, så är det inte min kompis längre. LOGISKT!

Dom här två är nog JÄTTE bra kompisar. Men det är ju bara vad jag tror.



Nä, nu blev det för mycket.. ska simsa vidare!
Min tonåring är på teater, mamman är gravid med grannen och pappan
jobbar inom det militära. Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0