Pojkar kommer och går, men akademiska poäng består!




Nu börjar denna vånda igen. Eller "vånda" är det väl fel att kalla de, det är ju ganska spännande faktiskt!
Inte många som skulle tippat på att jag skulle plugga vidare ifall ni frågat folk för lite mer än ett år sen. Det var snuskigt
hur skoltrött jag var. Fanns ingen motivation och hade bestämt mig för att aldrig röra en skolbok igen efter studenten.
Ja, kan väl inte säga annat än att jag överraskat mig själv och många andra! :)

Det går liksom inte ens att jämföra tidigare skolår med universitetet. Det är sån galen skillnad (till det positiva!).
Det enda jobbiga som jag upplevde var att det (självklart...) är några nivåer högre. Var lite svårt att hänga med i början.
Kunde inte sitta och räcka upp handen så fort jag inte förstod ett ord eller mening. Vuxenspråk, vuxenspråk...
Men man kommer snabbt in i det :)

Men allt annat, ALLT ANNAT, är så himla positivt. T.o.m. tentaperioderna har sina fina stunder!

Okej, trodde aldrig jag skulle skriva ett hyllningsinlägg om skolan, men anar att jag är lite extra
peppad eftersom jag ska sitta och söka in imorgon :) Inte helt hundra på vad det blir ännu.
Time. Will. Tell.

Sova nu. God natt vänner, fänz.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0