Fototips: Gör en egen stilleben-studio!

 
Ikväll fick jag en blixtidé. Jag hatar när man vill ta bra närbilder eller göra stilleben, MEN så är det massor av krimskrams och färger i bakgrunden som förstör helheten. Googlade på diverse mini-studios, vilket skulle ha blivit en avbetalning på 25 år, typ. Så jag finulade, klurade och fick syn på - en flyttkartong. Av den borde man kunna göra något, tänkte jag.
 
 
1. Du behöver: En kartong/låda av något slag. Sax/kniv/något annat som man kan t.ex. mörda med.
Och någon typ av vitt (eller vilken färg man nu vill ha) papper. Jag körde på vanliga A4.
Kan dock tänka mig att baksidan av t.ex. paketpapper fungerar bättre, inte lika mycket pillerjobb.
Och till sist någon form av klister/tejp.
 
2. Montera kartongen och skär/klipp till den som ett litet.... dockskåp, typ.
 
3. Dags för pappret. Som sagt, det var ett evighetsjobb att tejpa fast alla papprena.
På sista bilden hade jag dock inte "pluggat igen" alla skarvar osv, det var väl det drygaste kanske.
 
4. Skär bort all överflödig kartong. Klart!
 
Och sen får man så här fina bilder (snabbtagna bilder, så granska inte kvalitén):
 

Kommentarer
Postat av: Sara Hansson

SÅ SMART! Gotta try it myself!

2013-05-13 @ 21:15:15
URL: http://thesarastory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0